In deze herfstdagen is het een vaak voorkomende gedachte ‘ik moet echt mijn bus schoonmaken.’ Hoe belangrijk is een schone wagen eigenlijk?

Belangrijk! Een vieze auto verandert jouw reclame in ‘antireclame’. Een schone auto is je meest geziene visitekaartje. Een eersteklas blikvanger. Maar een vuile bus vangt ook die blik.

Waarom een schone bus?

Bij een vieze bus, denkt de klant onbewust dat je rommelig en onnauwkeurig bent. Je raffelt werk af en gaat onzorgvuldig om met materiaal.

Een ander voorbeeld is asociaal rijgedrag. Als je rechts inhaalt, denk dan aan de belettering op de zijkant van je auto. Hoe groot is de kans dat je een potentiële klant inhaalt, denk je. Niet groot. Maar de wereld van social media is wél groot. Eén slechte review is snel geschreven en lijkt net bovenaan in Google te komen, wanneer een potentiële klant je naam intypt.

Tips voor een schone bus

  • Plan een vast moment voor het schoonmaken. Misschien elke vrijdagmiddag?
  • Was je auto op een koele schaduwplek. Dit voorkomt water- en zeepvlekken door de warmte.
  • Begin met wassen en eindig met poetsen. Door de wrijvende beweging van poetsen krijgt je krassen als de auto niet gewassen is.
  • Start bij het dak en eindig bij de wielen. Het vuil van de wielen verspreid je anders over de auto en veroorzaakt krassen.
  • Was de velgen niet met dezelfde doek. Remstof is scherp en veroorzaakt krasjes.

Wist je dat … 

men kleuren met een bedrijf en gevoel associeert? Twee keer nadenken dus voordat je die Belastingdienstblauwe bus bestelt!

Meer lezen