De mensen van Bouwmaat: Ali Moghaddam en Daphne van den Haak

Bij Bouwmaat hebben we kwaliteit, service en klantgerichtheid torenhoog in het vaandel staan. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat jij zo eenvoudig mogelijk succesvol je werk kunt doen. Daar staan we om bekend en daar zijn we ook trots op. Het zijn onze mensen die dit elke dag weer waarmaken. In de rubriek ‘Ik werk bij Bouwmaat’ stellen we je dan ook graag aan hen voor: wie zijn ze en wat doen ze?
In deze ALLES gaan we op bezoek bij Ali Moghaddam, vakverantwoordelijk en logistiek medewerker bij Bouwmaat Zoetermeer en Daphne van den Haak, medewerker Klantenservice en Servicedesk.

Vakverantwoordelijk – logistiek medewerker

“Ik ben gewoon verliefd op mijn baan. Elke ochtend als ik aankom, heb ik zo’n zin om te beginnen.” Ali steekt het plezier in zijn werk niet onder stoelen of banken. Zijn enthousiasme werkt aanstekelijk, ook onder klanten. “Ik heb een goede band met de vakmannen die hier komen. Ze weten dat ik altijd heel erg mijn best voor ze doe. Ik hoor dan ook de hele dag: Hé Ali, hoe gaat? Hé Ali, kun je even dit of dat voor me doen”, zegt hij lachend.

Gevarieerde dagen

Binnen Bouwmaat Zoetermeer heeft Ali ‘twee petten’ op: die van vakverantwoordelijk medewerker en die van logistiek medewerker. “Elke dag is anders. De ene week werk ik van zeven tot vier, de andere week van negen tot zes. Als ik om zeven uur begin, help ik ook bij de goederenontvangst. Vaak staat er dan al een vrachtwagen klaar, die ik vervolgens los met de heftruck. Vanaf negen uur houd ik me bezig met de schappen. Ik zorg dat alles is bijgevuld zodat klanten niet misgrijpen, en dat alles op orde is.” Op het moment dat de winkel opengaat, draait het om helpen van klanten. “Soms zijn er zaagopdrachten die uitgevoerd kunnen worden. We hebben hier ook de Silo-service waarbij klanten gebruiksklare vloerspecie kunnen bestellen. Als iemand daar twintig zakken van nodig heeft dan sta ik die te sealen. Maar je vindt me ook bij de verfmengbalie. Tussendoor maak ik ook orders klaar die bijvoorbeeld via de Servicebalie of webshop zijn binnen gekomen. Ik zorg ervoor dat de bestelling op de juiste dag compleet is en klaarstaat. Ik heb dus mooie gevarieerde dagen!”

Goed advies en rijvaardigheid

Ali werkt inmiddels zo’n vijf jaar bij Bouwmaat. Hij begon als stagiair tijdens zijn opleiding ‘Medewerker Bouwmarkt’ en is daarna gebleven. “Ik vond het gelijk geweldig hier. Als je in de wereld van bouwproducten wil gaan werken en elke dag wil leren dan is Bouwmaat echt fantastisch.” Ali is er trots op dat hij de vakmannen in de winkel kan helpen en van advies kan voorzien. “Bouwmaat heeft een speciale website voor het personeel, ‘Bouwplaats’, daar kun je online kennis op doen over producten maar bijvoorbeeld ook over veiligheid.” Het meest trots is hij misschien nog wel op de rijvaardigheid die hij heeft opgedaan. “Via Bouwmaat heb ik mijn heftruck certificaat gehaald. Ook ben ik erg handig met de zijlader. Ik het begin dacht ik: dat leer ik nooit, de joystick, al die knopjes, het lijkt wel een vliegtuig! Maar ik heb het helemaal onder de knie. Ik zit zo’n drie uur per dag achter het stuur of aan de joystick en voel me dan als een vis in het water!”

Medewerker klantenservice en servicedesk

Daphne werkt al sinds 2009 bij Bouwmaat. Eerst als caissière in de vestiging in Rotterdam. Daarna ging ze naar Bouwmaat Schiedam. Daar groeide ze uit tot Teamleider Service, een grote stap waar ze nog steeds trots op is.
Tegenwoordig is Daphne onderdeel van het negenkoppige Klantenservice-team van Bouwmaat: “Ik vind klantcontact gewoon heel fijn. Klanten helpen, al is het maar met iets heel kleins waardoor ze toch weer door kunnen. Dat vind ik echt leuk om te doen.”

Van negen tot negen bereikbaar

Daphne zit dus helemaal op haar plaats. Heb je als vakman een vraag? Daphne en haar collega’s zitten voor je klaar. “Telefonisch zijn we van 09:00 uur tot 17:00 uur bereikbaar. Via de mail en de chat beantwoorden we van 09:00 uur tot 21:00 uur je vragen. Klanten kunnen voor allerlei zaken bij ons terecht. Van orders via de webshop, en het inloggen op de website tot vestigingsinformatie en informatie over producten. Mochten klanten onverhoopt een klacht hebben, dan zijn wij er ook om dat op te pakken.” Daarnaast fungeert een deel van het team als Servicedesk voor de vestiginen van Bouwmaat. “Vestigingen kunnen ons bereiken voor vragen over bijvoorbeeld orders, vragen over het systeem of een printer die niet werkt. Dit is dus wel echt iets heel anders dan de klantenservice, maar ook heel leuk en divers.”

Goed luisteren en goed helpen

Klantvriendelijkheid is uiteraard een van de belangrijkste zaken in de functie van Daphne: “Je moet goed kunnen luisteren, goed kunnen achterhalen wat precies de vraag is. Bouwmaat staat bekend om de goede service en dat we echt een stapje extra zetten voor klanten. Ik denk dat we daarom ook zo’n trouwe klantengroep hebben. In Schiedam zijn er een aantal vakmannen die al 30 jaar bij Bouwmaat komen.” Het extra stapje zet Daphne ook graag in haar huidige functie. “Dat zit soms in kleine dingen, die voor een klant heel veel kunnen betekenen. Bijvoorbeeld een klant die twee orders plaatst voor twee verschillende dagen en deze toch op één dag bezorgd wil hebben. Ik heb de vestiging gebeld en dat voor hem geregeld. Voor mij een kleine moeite maar je maakt de klant er heel blij mee. Hij kon zo snel weer verder met zijn dagelijkse werkzaamheden. Dat ik iemand goed heb kunnen helpen en dat een klant tevreden is als hij ophangt. Dat vind ik altijd heel fijn.”

Beste werkgever van 2020-2021

Op basis van ‘Het Beste Werkgeversonderzoek’ mag Bouwmaat zich ‘Beste Werkgever 2020-2021’ noemen. 

Wil jij ook werken bij één van de beste werkgevers van Nederland?
Kijk dan voor vacatures op werkenbijbouwmaat.nl