De mensen van Bouwmaat: Michelle Pourchez en Noelle Lam

Bij Bouwmaat staan we altijd voor je klaar zodat je zo eenvoudig mogelijk succesvol je werk kunt doen. Niet alleen met de verkoop van kwaliteitsproducten, maar ook met handige diensten en kennis. Het zijn de mensen in onze vestigingen, en daarbuiten, die daar elke dag weer voor zorgen. In deze serie maak je kennis met de mensen van Bouwmaat.

De mensen van Bouwmaat

Deze keer reizen we af naar Huizen om te spreken met verkoopadviseur buitendienst Michelle Pourchez. Daarna stoppen we in Gouda bij manager logistiek en service Noëlle Lam. Hoe ziet hun dag eruit en wat doen zij om hun klanten met een grote glimlach naar buiten te laten gaan?

Verkoopadviseur buitendienst Michelle Pourchez

Michelle heeft enorm veel kennis in huis en staat als vrouw daarom ook zeker ‘haar mannetje’ in deze mannenwereld. Enthousiast vertelt ze: “Mijn vriend is zzp’er in de bouw. Daar leer ik heel veel van, maar Bouwmaat heeft ook leerzame trainingen. Daarnaast komen leveranciers regelmatig langs met hun nieuwste producten.” Michelle is in haar functie ook vaak op pad. “Ik zoek nieuwe klanten voor de vestiging en bezoek regelmatig klanten op hun klus. Dan leg ik uit wat de meerwaarde is van Bouwmaat, kijken we samen wat wij kunnen betekenen voor de klant en hoe we een goede samenwerking kunnen creëren. Ik doe het gewoon goed in een mannenwereld. Huizen is een dorp dus veel mensen kennen mij en weten dat ik de kennis in huis heb.”

Succesmomenten

Vijf jaar geleden is Michelle begonnen als caissière in de vestiging. “Ik ben erg nieuwsgierig en leergierig. Daarom ben ik uiteindelijk gegroeid naar de functie verkoopadviseur buitendienst. Daar werk ik nu alweer zo’n twee jaar.” Het allerleukste aan haar werk vindt ze het blij maken van klanten. “Ik vind het echt leuk als een project succesvol loopt, ongeacht de grootte van het project. Als ik zie dat een vakman tevreden is; die succesmomenten doe ik het voor! Bovendien kun je bij Bouwmaat ontzettend veel leren en er is heel veel ruimte voor jezelf. Het leerproces en de diversiteit vind ik gewoon superleuk.”

Bouwmaat medewerker Michelle Pourchez

Heel klantgericht

’s Ochtends kan het in de vestiging al aardig druk worden. Daar heeft Michelle geen problemen mee. “Soms als ik binnenkom, dan staat er al een rij bij de kassa of servicebalie. Ik ben heel klantgericht dus dan ga ik er meteen op af. Ik vind het ook lekker om een volle dag te hebben.” Bouwmaat staat natuurlijk bekend om de goede service. Michelle geeft een voorbeeld: “Ik kom net van een klant die zijn materiaal eerder nodig had dan dat de transporteur zou komen. Ik weet dat het de vakman een dag zou kosten en daarom ben ik het zelf gaan brengen. We zorgen dat er altijd een oplossing is. Binnen ons team kunnen we allemaal op elkaar leunen. We hebben een hechte groep en door de afgelopen coronaperiode is dit alleen maar sterker geworden. We komen daar als team heel goed uit!”

Manager Logistiek en Service  Noëlle Lam

Met een man en twee zoons in de bouw kon het bijna niet anders dan dat Noëlle zelf ook in de sector terechtkwam. “Ik was al bekend bij Bouwmaat als klant, omdat ik het administratieve gedeelte voor het montagebedrijf van mijn man deed. Als klant voelde ik me altijd welkom en er werd goed meegedacht. Toen ik de vacature voor verkoopadviseur binnendienst zag staan op de website twijfelde ik geen moment.” Inmiddels is Noëlle ruim anderhalf jaar werkzaam als manager logistiek en service. “De switch naar ‘MLS’ is een hoogtepunt uit mijn carrière. Ik vind leidinggeven leuk en ik kan me in deze functie blijven ontwikkelen. Daarnaast vind ik het fantastisch om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van medewerkers en dat ze allemaal plezier in hun werk blijven houden.”

Geen dag hetzelfde

Noëlle is 40 uur per week in de vestiging in Gouda aanwezig, maar toch is geen dag hetzelfde. Met een grote glimlach vertelt ze: “Het allerleukste vind ik de variatie en werkzaamheden. Het accent ligt de eerste twee uur op klanten helpen en hen zo snel mogelijk met de juiste spullen naar de klus laten gaan. De uitdaging is om het allemaal perfect in orde te hebben voor de klant.” En die gedachte staat centraal binnen het team. “We hebben hier een topteam. Iedereen heeft zijn eigen taken, maar het is belangrijk om elkaars werk over te kunnen en willen nemen. Vooral nu het zo druk is tijdens de coronaperiode. Ondanks de afstand willen we toch klanten bedienen en daar zijn we goed in geslaagd!”

Veranderingen in de vestiging

Op het moment dat Noëlle binnenkwam in Gouda ging de hele vestiging op de schop. “Ik kwam midden in de verbouwing terecht. De heropening in oktober 2017 was echt een groot feest!” Niet alleen deze ombouw is een grote verandering. “We zijn nu bezig met het vergroten van onze kennis zodat we excellent kunnen presteren. Iedereen krijgt zijn eigen specialisme en wordt daarvoor opgeleid. Zelf specialiseer ik mij in de keukens.” Met dat in gedachten wil Noëlle tot slot graag een aantal handige services benadrukken. “Denk eens aan ons maatwerkassortiment, zoals keukens, veranda’s op maat en combinatievloeren. We denken graag mee met de klant en ik ben dan ook trots op de formule van Bouwmaat.”

Meer weten over de mensen van Bouwmaat? Op www.werkenbijbouwmaat.nl vind je meer verhalen van onze medewerkers.

BESTE WERKGEVERS VAN NEDERLAND

Door Effectory en Intermediair is Bouwmaat uitgeroepen tot één van de beste werkgevers van Nederland. Wij zijn er trots op om het keurmerk ‘’Beste werkgever’’ te mogen dragen.

Wil jij ook werken bij één van de beste werkgevers van Nederland?
Kijk dan voor vacatures op www.werkenbijbouwmaat.nl