Digitale mond-tot-mondreclame? Vier tips!

U bent een goede vakman tussen vele anderen. Hoe valt u op bij de klant en wanneer ‘valt’ een klant voor u? De klantreis die een consument aflegt voordat hij of zij voor uw dienst kiest, begint bijna altijd online. Een klant checkt eerst uw naam op Google of een vergelijkingssite. Wist u dat er wereldwijd 2,66 miljoen zoekopdrachten per minuut worden gedaan?

Online klantbeoordeling?
Een review of online klantbeoordeling geeft consumenten de mogelijkheid hun ervaring met uw dienst of bedrijf te beschrijven en in hun netwerk te delen. Simpelweg een digitale vorm van de aloude mond-tot-mondreclame. Dit kan via social media, maar ook door beoordelingen op uw website te plaatsen. Een recensie pakt positief of negatief uit en beïnvloedt uw reputatie. Een positieve beoordeling leidt vaak tot nieuwe klanten. Bij een negatieve beoordeling moet u proberen professioneel te reageren en het probleem op te lossen. Genoeg reden dus om te investeren in positieve online klantbeoordelingen. Wij geven u vier tips!

1. E-mail sturen
Positief of negatief: uw klant oordeelt altijd over uw dienst. Wees hierin dan ook pro-actief en vraag klanten naar de tevredenheid over uw geleverde dienst. Stuur een e-mail en vraag of men een beoordeling wil schrijven op uw website. Tip: ook is het handig om onderaan een factuur te vragen om een online recensie.

2. Plaats beoordelingen op eigen site
Is uw klantenkring nog niet zo groot? Dan zal het lezen van positieve beoordelingen, op uw website, uw toekomstige klant zeker over de streep trekken. Overleg met uw websitebouwer wat de mogelijkheden zijn om simpel beoordelingen te schrijven en te tonen op uw website. Uiteraard is het mogelijk om deze pas te tonen wanneer u deze goedkeurt. Zo houdt u ongepaste beoordelingen buiten boord.

3. Maak een bedrijfsprofiel aan
Door een bedrijfsprofiel aan te maken op Kluswensite.nl bent u beter vindbaar in zoekmachines. Daarnaast verzamelt u gemakkelijk beoordelingen en kunnen consumenten simpel vergelijken. Klik hier om direct snel en eenvoudig een profiel aan te maken via uw Bouwmaat account.

4. Belonen!
Een zogenoemd ‘lokkertje’ helpt een klant over de streep te trekken en een beoordeling te schrijven. Bedenk iets passends bij de klus die u geklaard heeft. Bijvoorbeeld een handdoek in de kleur van de badkamer die u verbouwd heeft of een mooie plant voor onder de aangebouwde overkapping.

Wilt u uw kennis verbreden op het gebied van Online Ondernemen? Houd dan goed de agenda van uw Bouwmaat-vestiging in de gaten voor een inspirerende vakavond over dit onderwerp én lees meer in het artikel ‘Vijf tips bij online ondernemen’. Wilt u meer lezen over hoe u moet reageren op een negatieve beoordeling of bij een meningsverschil? Lees hier meer!