NieuwsOver Bouwmaat

De wederzijdse waardering tussen Bouwmaat en De Klushulp Stichtse Vecht

Deel dit artikel:

35 jaar Bouwmaat, wat vliegt de tijd. Veel van onze klanten lopen al een flink deel van deze jaren met ons mee. Jaren waarin we op elkaar bouwen en waarin het succes van de slimme bouwer ook als het onze voelt. Ook Michael van Vliet van De Klushulp Stichtse Vecht en Bouwmaat trekken al geruime tijd met elkaar op. Vanaf 2010 alweer. Wat betekent dit voor Michael?

De Klushulp Stichtse Vecht staat garant voor allerhande vakwerk, in en om het huis. Michael vertelt: “Ik ben in 2010 gestart. Sinds anderhalf jaar heb ik een compagnon, Edgar Benning-Frenken van Three of life Klusbedrijf. We zijn eigenlijk twee zzp’ers die alles samen doen. Op dit moment zijn het vooral veel volledige badkamerrenovaties die we doen. Een mooie klus altijd!”

Gelijk gemoedelijke sfeer

Michael is veel te vinden bij Bouwmaat Utrecht XL. Het was ook Bouwmaat Utrecht waar hij elf jaar geleden voor het eerst binnenstapte. “Dat weet ik nog goed, dat was nog de oude Bouwmaat Utrecht met de overdekte parkeergarage. Ik werkte toen veel voor een aannemer. Hij kende iedereen daar en hij nam me mee. Ik heb me toen die dag gelijk ingeschreven. De gemoedelijke sfeer, de aardige mensen en de mogelijkheid voor een grap en een grol spraken me gelijk aan.”

Alles ligt klaar

Ook het assortiment was toen, en ook nu, precies wat Michael nodig heeft. “Bouwmaat heeft een ruim assortiment op vrijwel alle gebieden. Alles wat we nodig hebben om het dagelijkse werk te kunnen doen, pakken we gelijk mee. Dat is wel even wat anders dan langs drie vestigingen moeten om al je spullen bij elkaar te krijgen. Bij Bouwmaat hebben ze gewoon alles voor je liggen.”

Altijd een kop koffie

Inmiddels komt Michael elf jaar over de vloer. “We beginnen de dag bij Bouwmaat of we eindigen de dag bij Bouwmaat. Altijd met een bakkie koffie, of aan het einde van de dag met een blikje fris uit de automaat. Soms zijn we hier wel vijf tot zes dagen in de week. Het ligt een beetje aan de klus en of die in de regio is. Klussen in de regio betekent eigenlijk dat we elke dag wel bij Bouwmaat komen. De grote spullen bestel je vooraf, die worden dan geleverd, en dan ga je toch elke dag wel even om er nog wat dingetjes bij de halen. Maar soms komen we ook gewoon langs voor alleen een praatje en om de aanbiedingen te bekijken.“

Een goede band en echte waardering

Waarom is Michael al die jaren klant gebleven? “Het assortiment, de service, maar misschien is de gezelligheid nog wel de belangrijkste reden. Als wij om 07:00 uur binnenkomen zeggen we goedemorgen en je krijgt een goedemorgen terug. Van de verkoopafdeling tot de mensen bij de schappen, we hebben altijd wel een babbeltje met de een of de ander voor we onze spulletjes hebben. Ik ken alle medewerkers in de vestiging en heb er echt een goede band mee. Als je een vraag neerlegt bij iemand, dan krijg je bovendien van die persoon antwoord. Weet diegene het niet, dan lopen ze met je mee naar iemand die het waarschijnlijk wel weet. Er is altijd een luisterend oor en ruimte voor vragen, zowel zakelijk als privé. Dat geeft een gevoel van thuiskomen. Iedereen is gewoon heel vriendelijk. Je wordt echt gewaardeerd en ze zijn altijd bereid om een stapje extra voor je te zetten.”

Snacks of een saucijzenbroodje

De waardering is wederzijds en dat laat Michael graag merken. “Als de mogelijkheid er is en we komen een keer rond lunchtijd, dan neem ik broodjes frikandel en kroket mee of een saucijzenbroodje. Dat zet ik dan neer voor de mensen in de vestiging. Dat vind ik gewoon belangrijk, een blijk van waardering aan mensen waar je mee samenwerkt. De afgelopen jaren waren er natuurlijk veranderingen in het assortiment maar het gevoel en de service bij Bouwmaat is gelijk gebleven. Het is eigenlijk heel simpel: Zonder Bouwmaat kan ik mijn werk niet doen.”

Meer 35 jaar Bouwmaat

Deel dit artikel: